Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1795 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-04-03 15:30 |
SM ISO690:2012 ADEROV, Viorica. Aspecte ale predării istoriei şi filosofiei culturii. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 2(15), pp. 74-79. ISSN 1857-2251. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice | ||||||
Numărul 2(15) / 2012 / ISSN 1857-2251 | ||||||
|
||||||
Pag. 74-79 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Autoarea reflectează asupra problemelor în procesul de predare a istoriei şi filosofiei culturii. Se menţionează valoarea
cognitivă, formativă a disciplinelor, importanţa acestora pentru formarea ştiinţifică şi spirituală a viitorilor culturologi şi manageri artistici. Se enunţă principiile de structurare a conţinutului cursurilor, se evidenţiază trăsăturile distinctive, specifice, precum şi zonele de interferenţă a istoriei şi filosofiei culturii. Disciplinele oferă studenţilor repere teoretice pentru înţelegerea fenomenului cultural contemporan. Autoarea propune procedee, tehnici de predare pentru a ajuta studentul să-şi formeze cadrul şi exerciţiul gândirii organizate, bazată pe o
terminologie însuşită corect, să dobândească proprietatea noţiunilor folosite. Pentru a impulsiona gândirea studentului spre încercări de grupare flexibilă a cunoştinţelor în funcţie de o problemă a fost elaborat un test care elucidează tranziţia de la o epocă antică la cea medievală (se anexează). |
||||||
Cuvinte-cheie istorie, filosofie, cultură, cunoaştere, educaţie |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Aderov, V.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Aspecte ale predării istoriei şi filosofiei culturii</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2012</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2251</relatedIdentifier> <subjects> <subject>istorie</subject> <subject>filosofie</subject> <subject>cultură</subject> <subject>cunoaştere</subject> <subject>educaţie</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2012-07-02</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Autoarea reflectează asupra problemelor în procesul de predare a istoriei şi filosofiei culturii. Se menţionează valoarea cognitivă, formativă a disciplinelor, importanţa acestora pentru formarea ştiinţifică şi spirituală a viitorilor culturologi şi manageri artistici. Se enunţă principiile de structurare a conţinutului cursurilor, se evidenţiază trăsăturile distinctive, specifice, precum şi zonele de interferenţă a istoriei şi filosofiei culturii. Disciplinele oferă studenţilor repere teoretice pentru înţelegerea fenomenului cultural contemporan. Autoarea propune procedee, tehnici de predare pentru a ajuta studentul să-şi formeze cadrul şi exerciţiul gândirii organizate, bazată pe o terminologie însuşită corect, să dobândească proprietatea noţiunilor folosite. Pentru a impulsiona gândirea studentului spre încercări de grupare flexibilă a cunoştinţelor în funcţie de o problemă a fost elaborat un test care elucidează tranziţia de la o epocă antică la cea medievală (se anexează).</description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>The author meditates on the problems of teathing the history and philosophy of culture. Mention is made of the cognitive, formative importance of cultures, their utility for the scientific and spiritual formation of the future culturologists and artistic managers. The article states the principles of structuring the contents of the courses and brings out the distinctive specific features and the zones of interference of the history and philosophy of culture.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>