Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1798 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-04-03 15:30 |
SM ISO690:2012 ADEROV, Viorica. Aspecte ale predării istoriei şi filosofiei culturii. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 2(15), pp. 74-79. ISSN 1857-2251. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice | ||||||
Numărul 2(15) / 2012 / ISSN 1857-2251 | ||||||
|
||||||
Pag. 74-79 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Autoarea reflectează asupra problemelor în procesul de predare a istoriei şi filosofiei culturii. Se menţionează valoarea
cognitivă, formativă a disciplinelor, importanţa acestora pentru formarea ştiinţifică şi spirituală a viitorilor culturologi şi manageri artistici. Se enunţă principiile de structurare a conţinutului cursurilor, se evidenţiază trăsăturile distinctive, specifice, precum şi zonele de interferenţă a istoriei şi filosofiei culturii. Disciplinele oferă studenţilor repere teoretice pentru înţelegerea fenomenului cultural contemporan. Autoarea propune procedee, tehnici de predare pentru a ajuta studentul să-şi formeze cadrul şi exerciţiul gândirii organizate, bazată pe o
terminologie însuşită corect, să dobândească proprietatea noţiunilor folosite. Pentru a impulsiona gândirea studentului spre încercări de grupare flexibilă a cunoştinţelor în funcţie de o problemă a fost elaborat un test care elucidează tranziţia de la o epocă antică la cea medievală (se anexează). |
||||||
Cuvinte-cheie istorie, filosofie, cultură, cunoaştere, educaţie |
||||||
|