Racordarea muzicii religioase româneşti la cultura europeană modernă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
833 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-28 03:25
SM ISO690:2012
MORARU, Emilia. Racordarea muzicii religioase româneşti la cultura europeană modernă . In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 1(14), pp. 70-75. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 1(14) / 2012 / ISSN 1857-2251

Racordarea muzicii religioase româneşti la cultura europeană modernă

Pag. 70-75

Moraru Emilia
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Muzica corală religioasă din a doua jumătate a secolului al XIX-lea şi din prima jumătate a secolului al XX-lea a cunoscut un spectru larg de manifestare. Introdusă, la început, doar în cadrul oficiului liturgic (şi într-o mică măsură în oficiul cununiei şi a serviciului funebru), creaţia corală liturgică se încadrează în trei curente distincte: creaţie înscrisă pe linia armonică rusească, creaţie naţională neutră, creaţie naţională de esenţă orientală.

The religious choral music in the second half of the nineteenth century and the first half of the twentieth century has known a wide range of expression. Introduced at first only in the liturgical office (and to a lesser extent in the office of marriage and funeral service), choral liturgical creation uses three distinct currents: creation stated on the Russian harmonic line, national neutral creation, national creation of oriental essence.

Cuvinte-cheie
muzică psaltică,

cântare corală armonică, liturghie.