Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
862 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-07 15:12 |
SM ISO690:2012 OLĂRESCU, Dumitru. Filmul de artă din perspectiva condiţiilor esteticii. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 1(14), pp. 132-136. ISSN 1857-2251. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice | ||||||
Numărul 1(14) / 2012 / ISSN 1857-2251 | ||||||
|
||||||
Pag. 132-136 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Un film de artă prezintă un proces interactiv de consolidare a diferitor genuri de artă, lucrări existente deja, afirmate
sau care prezintă un subiect de reinterpretare pentru cineaşti în limbaj cinematografic ce scoate în evidenţă (ptin metode de
corectare, montare, redactare, sonorizare) conotaţii neverosimile în lucrările originale, cu noi accente şi semnificaţii. Este o modalitate de a crea o lucrare de artă – un film estetic de artă. Autorul pune accentul pe impactul estetic al acestui proces. Acest fenomen poate fi ilustrat prin filmele de artă produse de astfel de regizori ca Alain Resnois (Van Gogh, Guirnica), Cornel Mihalache (A Sculptor), Vlad Druc (Obsesie, Aria). |
||||||
Cuvinte-cheie proces de sintetizare, montaj asociativ, mesajul filmului, film de artă, expresie cinematografică |
||||||
|