Камерно-вокальное творчество композиторов Республики Молдова на рубеже XX-XXI вв.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1049 2
Ultima descărcare din IBN:
2017-12-22 11:52
SM ISO690:2012
КОАДЭ, Татьяна. Камерно-вокальное творчество композиторов Республики Молдова на рубеже XX-XXI вв. . In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 1(14), pp. 79-83. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 1(14) / 2012 / ISSN 1857-2251

Камерно-вокальное творчество композиторов Республики Молдова на рубеже XX-XXI вв.

Pag. 79-83

Коадэ Татьяна
 
Академия Музыки, Театра и Изобразительных Искусств
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

În articol se propune o caracterizare generală a creaţiilor vocale de cameră ale compozitorilor din Republica Moldova compuse la hotarul dintre secolele XX-XXI. Sunt enunţate premizele istorico-sociale, care au adus la o dezvoltare vertiginoasă a muzicii camerale, unde se reflectă fenomenele procesului de tranziţie: revizuirea valorilor şi autoidentificării naţionale. În lucrare se enumeră compozitorii autohtoni care au contribuit la dezvoltarea muzicii de cameră în perioada enunţată. Autorul face o scurtă descriere a unor romanţe şi cicluri de romanţe. În centrul atenţiei sunt creaţiile vocale de cameră ale lui V. Rotaru, Z. Tcaci,T. Zgureanu, B. Dubosarschii, O. Negruţă, cât şi a compozitorilor din generaţia mai tânără: E. Mamot, Gh. Ciobanu G. Mustea. Autoarea de asemenea a manifestat interes şi pentru creaţiile vocale de cameră a celor mai tineri şi promiţători autori: S. Pâslari, O. Palymski, A. Bojoncă etc.

The article proposes a general characterization of vocal chamber works of the composers from the Republic of Moldova on the border of the 20th – 21st centuries. The author states the historical and social premises which led to the rapid development of chamber music and which reflect the transition phenomena, the re-examination of national values and self-identification. The paper lists local composers who contributed to the development of chamber music in the afore-mentioned period of time. The author makes a brief description of some romances and cycles of romances. The chamber vocal creations of V. Rotaru, Z. Tcaci, T. Zgureanu, B. Dubosarschii, O. Negruta as well as those of the younger generation composers: E. Mamot, Gh. Ciobanu, G. Mustea are in the center of attention. The author has also showed interest in the chamber vocal creations of the youngest and most promising authors: S. Pislari, O. Palymski, A. Bojonca etc.

Cuvinte-cheie
muzica vocală de cameră, text poetic, romanţă,

compozitor din Republica Moldova, poezie naţională.