Trio pentru vioară, contrabas şi pian de Ghenadie Ciobanu: proiecţie muzicală a unor imagini biblice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
898 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-28 18:23
SM ISO690:2012
PARASCHIV-ZNATOKOVA, Cristina. Trio pentru vioară, contrabas şi pian de Ghenadie Ciobanu: proiecţie muzicală a unor imagini biblice . In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2011, nr. 1-2(12-13), pp. 99-105. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 1-2(12-13) / 2011 / ISSN 1857-2251

Trio pentru vioară, contrabas şi pian de Ghenadie Ciobanu: proiecţie muzicală a unor imagini biblice

Pag. 99-105

Paraschiv-Znatokova Cristina
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

În timpul aflării sale pe Pământul Sfânt Ghenadie Ciobanu a avut posibilitatea să viziteze mai multe locuri legate de evenimentele descrise în Biblie ceea ce l-a inspirat la crearea unei opere muzicale pline de semnificaţii foarte profunde - Trio pentru vioară, contrabas şi pian. Pentru creaţia lui Gh. Ciobanu este caracteristică valoarea criteriului semantic şi a conţinutului. Acesta apare ca unul foarte complex şi profund, determinat de sinteza filosofico-culturală a perioadelor istorice premergătoare, de abordarea specifică a culturilor muzicale ale diferitor popoare (indiană, chineză, evident cea românească etc.) şi de integrarea lor în paleta de imagini a contemporaneităţii. Toate aceste particularităţi specifice definesc aspectul irepetabil al creaţiei lui Gh. Ciobanu. Toate aceste particularităţi specifice definesc aspectul irepetabil al creaţiei lui Gh. Ciobanu şi se manifestă pregnant în Trio.

During his stay in the Holy Land Ghenadie Ciobanu had the opportunity to visit a lot of places connected with the events described in the Bible that inspired him to create a musical work full of profound significances - Trio for violin, double bass and piano. For Gh. Ciobanu‟s creation is characteristic the value of the semantic criterion and that of the content. This appears to be very complex and profound, determined by the philosophical – cultural synthesis of the precursory historical periods, by a specific approach to the musical culture of different peoples (Indian, Chinese and of course Romanian etc.) and their integration in the palette of images of contemporaneity. All these specific peculiarities define the unrepeatable aspect of Gh. Ciobanu‟s creation and are strongly manifested in his Trio.

Cuvinte-cheie
Gh. Ciobanu,

Trio, limbaj muzical, formă muzicală, opoziţie