Prolegomene la metodologia cercetării muzicii religioase în creaţia compozitorilor din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
949 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-02 16:46
SM ISO690:2012
CIOBANU-SUHOMLIN, Irina. Prolegomene la metodologia cercetării muzicii religioase în creaţia compozitorilor din Republica Moldova . In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2011, nr. 1-2(12-13), pp. 170-175. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 1-2(12-13) / 2011 / ISSN 1857-2251

Prolegomene la metodologia cercetării muzicii religioase în creaţia compozitorilor din Republica Moldova

Pag. 170-175

Ciobanu-Suhomlin Irina
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Articolul conţine constatări preliminare referitoare la obiectul studiului – muzica religioasă a compozitorilor din Republica Moldova. Prezentând specificul obiectului, autoarea articolului remarcă contextul istoric; în relief sunt scoase problemele metodologiei din domeniu, fixându-se atenţia asupra momentelor etnice şi culturale. Drept concluzie se constată necesitatea de a dezvolta o metodologie comprehensivă la intersecţia diferitelor ştiinţe, care ar lua în consideraţie specificul regional precum şi caracterul universal al subiectului. Primul stadiu al cercetării necesită o abordare multidimensională cu referire la studierea ideilor filosofice, estetice, psihologice, ce sunt parte a universului creativ al compozitorului. Doar după această explorare se revine de la aspectele istorice, socio-culturale şi psihologice la cele muzicale.

This article contains preliminary remarks on the subject of study - religious music by composers from the Republic of Moldova. Describing its specific character, the author briefly outlines the historical context, underlines the ethnic and cultural moments, considering the problem of methodology in this area. It is concluded with the necessity to develop a comprehensive methodology at the intersection of sciences, taking into account regional specifics and the universal character of the subject. The first stage of research required a multidimensional approach: philosophical, aesthetic, psychological ideas that are part of the composer's creative universe. And then we return from the historical socio- cultural and psychological aspects to the musical problems.

Cuvinte-cheie
muzica religioasă, compozitori din Republica Moldova, metodologie, sacru, etnic