Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
951 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-19 07:52 |
SM ISO690:2012 PARASCHIV-ZNATOKOVA, Cristina. Descântece de Igor Iachimciuc –
particularităţi componistice şi de gen
. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2011, nr. 1-2(12-13), pp. 163-169. ISSN 1857-2251. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice | |||||
Numărul 1-2(12-13) / 2011 / ISSN 1857-2251 | |||||
|
|||||
Pag. 163-169 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Descântece de Igor Iachimciuc prezintă, într-un mod anume o "revoluţie" în muzica academică din Republica Moldova, având în vedere unicitatea creaţiei sub aspectul particularităţilor de gen, de transpunere în muzica cultă a acestui fenomen din folclorul românesc oral. Igor Iachimciuc încearcă să găsească şi să redeie această obârşie prin abordarea contemporană a procedeelor polifonice, armonice etc., prin trimiterea la anumite genuri şi abordarea unor elemente proprii folclorului românesc: folclorul copiilor, balada, doina, bocetul şi colinda. Compozitorul a adus odată cu această lucrare o dovadă a lărgirii posibilităţilor de exprimare printr-un limbaj muzical modern, care, în acelaşi timp, nu produce un conflict acustic, fiind perceput de la auz destul de academic, îmbogăţit cu sonorităţi folclorice şi aluzii la jazz. |
|||||
Cuvinte-cheie Igor Iachimciuc, Descântece, simbol, folclor, gradaţia |
|||||
|