Сценическая кантата Cîntece de şezătoare Е. Мамота: содержательный план и музыкально- драматургические особенности
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
906 8
Ultima descărcare din IBN:
2020-08-21 11:12
SM ISO690:2012
КАУЛЯ (ЯНКОВСКАЯ), Надежда. Сценическая кантата Cîntece de şezătoare Е. Мамота: содержательный план и музыкально- драматургические особенности . In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2011, nr. 1-2(12-13), pp. 156-163. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 1-2(12-13) / 2011 / ISSN 1857-2251

Сценическая кантата Cîntece de şezătoare Е. Мамота: содержательный план и музыкально- драматургические особенности

Pag. 156-163

Кауля (Янковская) Надежда
 
Приднестровский Государственный Университет им. Т.Г.Шевченко
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Lucrarea reprezintă o analiză a Cantatei scenice în baza textelor folclorice ”Cântece de şezătoare” a compozitorului Eugen Mamot. Este evidenţiată o linie muzical-dramaturgică în gruparea textelor de poezie lirică ale cântecelor populare moldoveneşti selectate de compozitor, reprezentând o evoluţie a iubirii dintre doi tineri îndrăgostiţi. Articolul cuprinde unele observaţii privind imaginile muzicale şi mijloacele ale limbajului muzical folosite de compozitor în realizarea ideilor artistice. Se analizează planul de conţinut pentru fiecare din cele şase părţi ale Cantatei, sunt tratate mijloace de personificare vocal-corală a personajelor populare, a jocurilor şi dansurilor tradiţionale, precum şi unele mijloace armonice şi de formă.

This paper presents an analysis of folk texts based on the stage Cantata ”Cântece de şezătoare”("Songs of social evenings") by composer Eugen Mamot. It highlighted a musicaldramaturgical line in grouping the texts of Moldovan folk songs lyrics selected by the composer; it effectively represents an evolution of affection between two young lovers. The article includes some observations on artistic images and means of the musical language used by the composer to achieve his artistic ideas. The content plan for each of the six parts of the Cantata is analyzed, and some procedures of vocal choral impersonation of popular characters are treated, the games and traditional dances as well as some harmonic and form means are discussed.

Cuvinte-cheie
Eugen Mamot, compozitor din Republica Moldova, cantata scenică, poezie lirică naţională,

muzica corală