Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1496 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-08-28 23:47 |
SM ISO690:2012 BALABAN, Larisa, ŞTEFÎRŢA, Adelina. Some pedagogical aspects of formation of musical sensitiveness in studying the vocal and choral works of F. Chopin
. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2010, nr. 1-2(10-11), pp. 42-47. ISSN 1857-2251. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice | ||||||
Numărul 1-2(10-11) / 2010 / ISSN 1857-2251 | ||||||
|
||||||
Pag. 42-47 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Spre deosebire de mulţi dintre predecesorii şi contemporanii săi, Frédérik Chopin este cunoscut în primul rând ca autor
al unor lucrări de referinţă pentru pian. Totuşi, F.Chopin nu a ocolit în creaţia sa genurile vocale, care erau foarte răspândite în perioada romantică. El este autorul a circa douăzeci de cântece lirice pentru voce şi pian, pe cuvintele unor poeţi polonezi, pe care le-a scris, practic, pe parcursul întregii sale vieţi. În articol este prezentată o analiză succintă a lucrărilor sale (cântece şi transpuneri pentru cor), din punctul de vedere al interpretării acestora dar şi valenţele formativ-pedagogice de dezvoltare a sensibilităţii muzicale la studenţi. |
||||||
|