Some pedagogical aspects of formation of musical sensitiveness in studying the vocal and choral works of F. Chopin
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1496 3
Ultima descărcare din IBN:
2022-08-28 23:47
SM ISO690:2012
BALABAN, Larisa, ŞTEFÎRŢA, Adelina. Some pedagogical aspects of formation of musical sensitiveness in studying the vocal and choral works of F. Chopin . In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2010, nr. 1-2(10-11), pp. 42-47. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 1-2(10-11) / 2010 / ISSN 1857-2251

Some pedagogical aspects of formation of musical sensitiveness in studying the vocal and choral works of F. Chopin

Pag. 42-47

Balaban Larisa, Ştefîrţa Adelina
 
Academy of Music, Theater and Fine Arts
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

Spre deosebire de mulţi dintre predecesorii şi contemporanii săi, Frédérik Chopin este cunoscut în primul rând ca autor al unor lucrări de referinţă pentru pian. Totuşi, F.Chopin nu a ocolit în creaţia sa genurile vocale, care erau foarte răspândite în perioada romantică. El este autorul a circa douăzeci de cântece lirice pentru voce şi pian, pe cuvintele unor poeţi polonezi, pe care le-a scris, practic, pe parcursul întregii sale vieţi. În articol este prezentată o analiză succintă a lucrărilor sale (cântece şi transpuneri pentru cor), din punctul de vedere al interpretării acestora dar şi valenţele formativ-pedagogice de dezvoltare a sensibilităţii muzicale la studenţi.