Specificul formării preţurilor la produsele şi serviciile întreprinderilor alimentaţiei publice în cooperaţia de consum
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
Descărcări 0
Vizualizări 266
Vizitatori unici 21
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF
BibTeX
DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale Universităţii Cooperatist-Comerciale din Moldova
Numărul 11(2) / 2013 / ISSN 1857-1239
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Specificul formării preţurilor la produsele şi serviciile întreprinderilor alimentaţiei publice în cooperaţia de consum

Pag. 63-70

Petrovici Sergiu
 
Universitatea Cooperatist-Comercială din Moldova
 
Disponibil în IBN: 29 November, 2013

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rezumat

The author mentions that the following elements should be taken into consideration for a realistic determination of prices: break-even point analysis, typification of public catering companies according to different criteria, location of public catering companies, estimation of demand for goods and services in public catering, determination of interconnection between demand and offer for goods and services in public catering, identification of potential consumers and segments of market, level of correlation between the price and marketing mix components (product, place, promotion).

Cuvinte-cheie break-even point analysis, public catering companies, marketing mix, segments of market