Strategii didactice şi tehnologii informaţionale în sprijinul calităţii formării specialiştilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
969 8
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-09 20:54
SM ISO690:2012
CABAC, Valeriu, DEINEGO, Nona, NEGARA, Corina. Strategii didactice şi tehnologii informaţionale în sprijinul calităţii formării specialiştilor. In: Analele Ştiinţifice ale Universităţii Cooperatist-Comerciale din Moldova, 2011, nr. 8, pp. 54-59. ISSN 1857-1239.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale Universităţii Cooperatist-Comerciale din Moldova
Numărul 8 / 2011 / ISSN 1857-1239

Strategii didactice şi tehnologii informaţionale în sprijinul calităţii formării specialiştilor

Pag. 54-59

Cabac Valeriu, Deinego Nona, Negara Corina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2013


Rezumat

The quality of training specialists – the basic objective of the Bologna Process – may be provided by diversifying the approaches, strategies, technologies of teaching-learning-evaluating. The competences’ approach of the training process and the student-centred approach are two interconnected methods for which in communication are proposed a number of strategies implemented at the Alecu Russo Balti State University: the strategy of learning through projects, integrated with communicational strategy through blogosphere; computerized adaptive assessment strategy, assessment strategies through e-portfolio.