Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1184 40 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-15 11:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.067+159.964.2 (1) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521) |
Psihologie (3362) |
SM ISO690:2012 GHILAŞ, Ana. Teatrul şi psihanaliza: perspective metodologice. In: Arta , 2012, nr. 2(AAV), pp. 142-145. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | |||||||
Numărul 2(AAV) / 2012 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | |||||||
|
|||||||
CZU: 792.067+159.964.2 | |||||||
Pag. 142-145 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Hermeneutica psihanalitică este utilizată în interpretarea diferitor tipuri de discursuri: literare, dramatice, teatrale,
cinematografice etc. Cel mai mult material interpretativ îl constituie textele literare, iar în ultimul timp, filmul şi mai
puţin teatrul devin obiecte de cercetare din perspectivă psihanalitică freudiană, jungiană, lacaniană etc. Din punct de
vedere metodologic, hermeneutica psihanalitică a teatrului, la modul general, se referă la următoarele aspecte: analiza
textelor dramatice ale autorului din perspectiva psihocritică; psihobiografia autorului sau/şi a regizorului; interpretarea
psihanalitică a personajelor şi a tramei; analiza receptării spectacolului de către public, prin care se urmăreşte atitudinea receptorului faţă de emoţiile, trăirile personajelor, ceea ce, la rândul lor, poate vorbi şi despre receptor din punct de vedere psihanalitic. |
|||||||
Cuvinte-cheie psihanaliza aplicată, psihocritică, psihobiografie, dramaturgie, teatru |
|||||||
|