Dezvoltarea gandirii critice şi gandirii creative prin metode de tip interactiv
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1862 226
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 14:48
SM ISO690:2012
PORUBIN, Lilia. Dezvoltarea gandirii critice şi gandirii creative prin metode de tip interactiv . In: Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale, 2012, nr. 11, pp. 278-285. ISSN 1857-1840.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale
Numărul 11 / 2012 / ISSN 1857-1840

Dezvoltarea gandirii critice şi gandirii creative prin metode de tip interactiv

Pag. 278-285

Porubin Lilia
 
Institutul de Relaţii Internaţionale din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Articolul prezintă stadiul actual al procesului de învăţământ în Republica Moldova, sunt menţionate şi reformele realizate după aderarea Moldovei la Procesul de la Bologna şi se analizează nevoile societăţii moderne a Republicii Moldova în utilizarea metodelor interactive de predare-învăţare, în scopul de a dezvolta gândirea critică şi creativă în învăţămîntul superior. Autoarea îşi propune să descrie beneficiile metodelor interactive şi face recomandări pentru îmbunătăţirea pregătirii viitorilor specialişti în domeniul limbilor străine. Se menţionează şi modalităţile de dezvoltare a capacităţilor pentru crearea de noi idei şi abordări creative. Autoarea face un rezumat al ideilor referitoare la capacităţile de gândire critică şi creativă. În acelaşi timp, contribuţia cercetătorilor cei mai avizaţi din domeniu este prezentată.

The article presents the current state of the educational process in the Republic of Moldova. The reforms performed after joining the Bologna process are mentioned. There are also analyzed needs of Moldova modern society in the use of interactive teaching methods with an aim to develop critical and creative thinking of students in higher education. The author presents the benefits of interactive methods and makes recommendations for improving training of future specialists in the area of foreign languages. Ways to develop students’ capacity for original ideas and creative achievement are shown. A background summarizing the evidence base of the critical and creative thinking capability is presented and important contributions to the topic are mentioned.

Cuvinte-cheie
metode interactive, gândire critică, gândire creativă, procesul de la Bologna,

societate modernă a Moldovei