Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1782 58 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-05 19:27 |
SM ISO690:2012 ANDRONIC, Valentina. Dezvoltarea gândirii critice în lecţiile de limbă străină
. In: Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale, 2012, nr. 10, pp. 176-186. ISSN 1857-1840. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale | ||||||
Numărul 10 / 2012 / ISSN 1857-1840 | ||||||
|
||||||
Pag. 176-186 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Gândirea critică este un proces complex de integrare creativă a ideilor şi resurselor, de reconceptualizare şi încadrare a ideilor şi informaţiilor. La fel, este un proces cognitiv activ şi interactiv, care are loc simultan la mai multe niveluri.
Cercetările recente din domeniul învăţării şi gândirii critice demonstrează că dobîndirea deprinderilor în mod izolat şi memorarea cunoştinţelor diminuează gândirea critică. Suportul teoretic al articolului îl constituie o multitudine de lucrări ale lui Boisvert
Jacques, profesor de psihologie, ale lui Laliberte, J, Guibert Louise şi Lipman Matthew, filosofi, care au demonstrat că gândirea critică prezintă unele abilităţi de gândire logică şi argumentare
care dezvoltă capacitatea de a discuta analitic şi de a expune clar gândurile sub formă orală şi scrisă. |
||||||
Cuvinte-cheie gândire critică, evaluare, context de învăţare, producere de idei |
||||||
|