Educaţia pentru sănătate, educator de sănătate – aspecte strategice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
978 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-11 13:47
SM ISO690:2012
MOROŞANU, Mihail, NICHIFORCIUC, Eugen, PÎRŢAC, Viorel. Educaţia pentru sănătate, educator de sănătate – aspecte strategice . In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2009, nr. 2(10), pp. 172-175. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 2(10) / 2009 / ISSN 1857-1719

Educaţia pentru sănătate, educator de sănătate – aspecte strategice

Pag. 172-175

Moroşanu Mihail, Nichiforciuc Eugen, Pîrţac Viorel
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 1 decembrie 2013


Rezumat

Human behavior is the fundamental model of our life. There are a lot of scientists, who are fond of investigations in the field of health mode of life (HML) and motivation of the health culture development: Ë è ñ è ö è í Þ . Ï ., È ë ü è í è ÷ Â . È , Ñ ò î ë ÿ ð î â Â . È , Â è ë å í ñ ê è é Ì . ß , Á û õ î â ñ ê à ÿ È . Ì , Ê à ð ã à ï î ë î â Â . Ï . Education for Healthis developing as a science and university discipline, as a theory and practice, but tutor for health mode must become a profession, specialty; and with this scope it is necessary to legalize it and to create at the postuniversity stage the Public Health department. Education for health will influence the level of knowledge, and the attitude to the human health in the field of family, community and integral.

Comportamentul uman este fundamentul modului de viata . De problemele modului sanatos de viata (MSV), motivatiei fata de dezvoltarea unei culturi a sanatatii s-au preocupat multi cercetatori, printre care: Ë è ñ è ö è í Þ .Ï ., È ë ü è í è ÷ Â .È , Ñ ò î ë ÿ ð î â Â .È , Â è ë å í ñ ê è é Ì .ß , Á û õ î â ñ ê à ÿ È .Ì , Ê à ð ã à ï î ë î â Â .Ï . Educaţia pentru sănătate cere a fi dezvoltata ca stiinta, ca disciplina universitara , ca teorie si ca practica , iar educator de sanatate trebuie sa devina o profesie, o specialitate, pentru ce e necesar a fi legiferata si pregatita la etapa postuniversitara a facultatii de sanatate publica. Educatia pentru sanatate are drept obiectiv ridicarea nivelului de cunostin e cu constientizarea lor, de deprinderi si atitudini sanogene fata de propria sanatate si sanatatea celor din jur la nivel familial, comunitar si integral.