Tipologia sarcinilor didactice în procesul de predare a cunoştinţelor la disciplina educaţie muzicală
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
766 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-03 20:49
SM ISO690:2012
CRIŞCIUC, Viorica. Tipologia sarcinilor didactice în procesul de predare a cunoştinţelor la disciplina educaţie muzicală . In: Artă şi Educaţie Artistică , 2012, nr. 2(20), pp. 71-74. ISSN 1857-0445.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Artă şi Educaţie Artistică
Numărul 2(20) / 2012 / ISSN 1857-0445

Tipologia sarcinilor didactice în procesul de predare a cunoştinţelor la disciplina educaţie muzicală

Pag. 71-74

Crişciuc Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 2 decembrie 2013


Rezumat

In this article we propose technologies of elaboration of didactic tasks for the lesson of music education. The elaboration of didactic tasks depends on the teaching content. Thus, patterns of didactic tasks in complex and diverse variants contribute to convert teaching to learning. In this respect, the teacher uses methods and techniques that require the organization of contents at a higher level of efficiency. The didactic tasks applied contextualized contribute to building application capacities of musical knowledge in musical-didactic activities of the lesson.