Formarea competenţei de comunicare în baza limbajului matematic şi a conştiinţei lingvistice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1142 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-24 11:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:[51+81] (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1190)
Matematică (1636)
Lingvistică. Limbi (4990)
SM ISO690:2012
ACHIRI, Ion, BÂLICI, Veronica. Formarea competenţei de comunicare în baza limbajului matematic şi a conştiinţei lingvistice. In: Univers Pedagogic, 2013, nr. 1(37), pp. 15-19. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(37) / 2013 / ISSN 1811-5470

Formarea competenţei de comunicare în baza limbajului matematic şi a conştiinţei lingvistice
CZU: 37.02:[51+81]

Pag. 15-19

Achiri Ion, Bâlici Veronica
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Limbajul matematic este un limbaj simbolic, codificat; el nu este un simplu limbaj, ci un metalimbaj. Această stare de lucruri solicită valorificarea unei gândiri complexe a elevului – necontradictorii esenţei limbajului. Prin urmare, formarea competenţei de comunicare în cadrul studierii matematicii este posibilă în baza conştiinţei lingvistice.

Mathematical language is a symbolic, encoded language; it is not a simple language, it is a metalanguage. This solicits the use of the student’s complex thinking – non-contradictory to the essence of language. Therefore, the formation of the communication competence in the study of mathematics is possible through the linguistic conscience.

Cuvinte-cheie
competenţă de comunicare, limbaj, metalimbaj, limbaj ştiinţific, limbaj matematic