Rolul factorului mediatic în campania electorală a premierului Vladimir Putin în prezidenţialele din 4 martie 2012 în Rusia
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
826 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-30 13:21
SM ISO690:2012
PERU-BALAN, Aurelia. Rolul factorului mediatic în campania electorală a premierului Vladimir Putin în prezidenţialele din 4 martie 2012 în Rusia. In: Moldoscopie, 2012, nr. 1(56), pp. 96-109. ISSN 1812-2566.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldoscopie
Numărul 1(56) / 2012 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063

Rolul factorului mediatic în campania electorală a premierului Vladimir Putin în prezidenţialele din 4 martie 2012 în Rusia

Pag. 96-109

Peru-Balan Aurelia
 
Institutul Integrare Europeană şi Ştiinţe Politice al AȘM
 
 
Disponibil în IBN: 12 decembrie 2013


Rezumat

In this article author intends to identify positioning strategies of Vladimir Putin in presidential elections March 4, 2012. What is new for this election is that for the first time were installed Web cameras at 90.000 polling stations, were installed transparent ballot boxes and, not least, for the first time Russian voters have chosen a president for a term of six years. Putin did not had the traditional campaign slogan, he gave up to the electoral debates, and his electoral program was presented to voters in the 7 electoral articles appeared in various Russian publications. The final score was predictable and Putin won the election with 63.6% while exit poll shows - 59.3%.

Cuvinte-cheie
Putin, image, election campaign,

protest demonstrations, sup-port meetings