Particularităţile mecanismelor integrării sistemelor senzoriale la copiii cu dizabilităţi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
918 80
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 19:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.75+376.1 (1)
Psihologie (3362)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (590)
SM ISO690:2012
RUSNAC, Virginia. Particularităţile mecanismelor integrării sistemelor senzoriale la copiii cu dizabilităţi. In: Univers Pedagogic, 2012, nr. 4(36), pp. 11-19. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(36) / 2012 / ISSN 1811-5470

Particularităţile mecanismelor integrării sistemelor senzoriale la copiii cu dizabilităţi
CZU: 159.922.75+376.1

Pag. 11-19

Rusnac Virginia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 11 decembrie 2013


Rezumat

Articolul scoate în evidenţă problema mecanismelor integrării sistemelor senzoriale la copiii cu dizabilităţi. Cercetarea sistemelor de relaţii senzoriale s-a realizat prin aplicarea unui set de probe care identifică procesul de analiză şi sinteză a informaţiei pe diferite căi cu determinarea relaţiilor acustico-motrice, acustico-optice etc. Identificarea lacunelor la nivelul relaţiilor sistemelor senzoriale ar permite aplicarea mecanismelor de compensare prin intermediul tehnologiilor psihopedagogice care ar asigura integrarea socială şi şcolară a copiilor cu dizabilităţi.

The article highlights the problem of sensory systems integration mechanisms of children with disabilities.Study of sensory systems relations was achieved by applying a set of samples of recognising the processes of analysis and synthesis of information diverse way with determination acustico-motorical relations, acustico-optical, optomechanical motor. Identification of gaps in the sensory systems relations would allow the application of compensation mechanisms through psycho-pedagogical technologies that would ensure the social inclusion of children with disabilities in school.