Cadrul praxiologic de eficientizare a managementului instituţional prin prisma diagnosticării pedagogice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
949 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 17:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005.32 (20)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (197)
Activități manageriale (431)
SM ISO690:2012
COJOCARU, Valentina. Cadrul praxiologic de eficientizare a managementului instituţional prin prisma diagnosticării pedagogice. In: Univers Pedagogic, 2012, nr. 4(36), pp. 63-69. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(36) / 2012 / ISSN 1811-5470

Cadrul praxiologic de eficientizare a managementului instituţional prin prisma diagnosticării pedagogice
CZU: 37.07:005.32

Pag. 63-69

Cojocaru Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2013


Rezumat

În acest articol se argumentează necesitatea de conceptualizare, conştientizare şi convingere a diagnosticării pedagogice ca o formă deosebită de cunoaştere în asigurarea demersului perfecţionării şcolii prin producere de schimbare din cultură la nivel organizaţional, didactic, instructiv, ţinând cont de condiţii şi diverşi factori, utilizând modele şi tehnici eficiente de diagnosticare în sistemul metodologico-managerial prezentat, conceput drept cadru axiomatic operaţional, care unifică eforturile managementului instituţional şi eficientizează acţiunile întreprinse.

The article touches upon the necessity to conceptualize, recognize and encourage educational diagnostics as a special form of learning, which ensures the improvement of school by producing changes in its culture at the organizational, didactic and instructional levels. It also takes into account various conditions and factors, using efficient models and techniques of diagnosing the presented methodological and managerial system, developed as an axiomatic operational framework, which unifies the efforts of the institution’s management and renders the actions more efficiently.