Depăşirea elementelor dialectale din exprimarea elevilor prin intermediul activităţilor extracurriculare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
817 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-21 00:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:811.135.1'36 (9)
Probleme generale de didactică și metodică (1199)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1455)
SM ISO690:2012
COZARI, Ana. Depăşirea elementelor dialectale din exprimarea elevilor prin intermediul activităţilor extracurriculare. In: Univers Pedagogic, 2012, nr. 3(35), pp. 18-24. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(35) / 2012 / ISSN 1811-5470

Depăşirea elementelor dialectale din exprimarea elevilor prin intermediul activităţilor extracurriculare
CZU: 37.02:811.135.1'36

Pag. 18-24

Cozari Ana
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Educaţia extracurriculară îşi are rolul şi locul bine stabilit în formarea şi dezvoltarea armonioasă a personalităţii copiilor. Instruirea în mediul dialectal permite o organizare variată a activităţilor extracurriculare ce vizează, în principal, educarea dragostei pentru limba maternă, iniţierea elevilor cu particularităţile lingvistice locale, dezvoltarea abilităţilor de comunicare literară etc. Cunoaşterea graiurilor, a limbii literare întregeşte personalitatea elevului, contribuind la formarea unui om de cultură complex.

Extracurricular education plays a particular role and has its own place in the process of harmonious formation and development of children. The fact that students are trained in the dialectal environment allows organizing a variety of extracurricular activities that mainly teach them love their mother tongue, they become acquainted with local linguistic peculiarities, develop literary communication skills, etc. The knowledge of dialects and literary language complements the student’s personality, contributing to the formation of a sound man of culture.