Consideraţii privind motivaţia alegerii profesiei de cadru didactic la specialitatea „limba şi literatura română”
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
869 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 11:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.124:[811.135.1+821.135.1] (2)
Educație (14220)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1455)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2085)
SM ISO690:2012
DERMENJI-GURGUROV, Svetlana. Consideraţii privind motivaţia alegerii profesiei de cadru didactic la specialitatea „limba şi literatura română”. In: Univers Pedagogic, 2012, nr. 3(35), pp. 65-70. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(35) / 2012 / ISSN 1811-5470

Consideraţii privind motivaţia alegerii profesiei de cadru didactic la specialitatea „limba şi literatura română”
CZU: 371.124:[811.135.1+821.135.1]

Pag. 65-70

Dermenji-Gurgurov Svetlana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 4 decembrie 2013


Rezumat

Autorul articolului abordează rolul cadrului didactic filolog universitar în formarea tinerilor lingvişti şi literaţi, argumentând criteriile cele mai importante de apreciere a caracterului optimal al procesului de educaţie lingvistică şi literar-artistică, ele fiind eficienţa şi calitatea realizării competenţelor specifice, care sunt în strânsă legătură cu experienţa, principialitatea profesională, precum şi aplicarea unor strategii didactice adaptate nivelului de pregătire al studenţilor sau al subiectului luat în discuţie.

In this article is underlined that the basic condition in the production of educational change is the improvement of teacher training. For this purpose it is necessary to develop the strategies, training future teachers who may be targeted in order to changes some results becoming more efficient: the necessity of giving up courses and seminars and use methods based on interactive participation of teachers and students strengthening professional ethics. In conducting its business performance, graduate - the future of Romanian teacher must form a variety of qualities and competences, to define himself as a specialist: teacher, manager, scientist, scholar, citizen.