Elaborarea profilului modal al cadrului didactic – demers necesar al managementului performanţei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
926 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 16:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13 (429)
Educație (14324)
SM ISO690:2012
DRAGU, Nor. Elaborarea profilului modal al cadrului didactic – demers necesar al managementului performanţei. In: Univers Pedagogic, 2011, nr. 4, pp. 41-47. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4 / 2011 / ISSN 1811-5470

Elaborarea profilului modal al cadrului didactic – demers necesar al managementului performanţei
CZU: 371.13

Pag. 41-47

Dragu Nor
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Cunoaşterea personalităţii modale a cadrului didactic oferă posibilitatea identificării trăsăturilor personalităţii studentului care-i alimentează şi îi susţin opţiunea academică precum şi valoarea activităţii profesionale ulterioare, şi astfel, se creionează premisele pentru proiectarea unui model de selecţie a candidaţilor pentru profesia didactică, în care accentul este pus pe trăsăturile de personalitate cu mare valoare predictivă în obţinerea succesului academic. Prin cercetarea efectuată se confirmă teoria că motivaţia, îndeosebi interesele, joacă un rol important în alegerea carierei şi în predicţia performanţei.

Knowing the modal personality of the teacher allows identifying those personality traints of the student that determine and support his/her academic choice, as well as the quality of future professional activity; thus premises for designing a model for selection of candidates for teaching profession will be outlined; the model will focus on personality traits with high predictive value for future academic success. The research confirms the theory according to which motivation, especially interests, play an important role in the choice of career and prediction of performance.