Etape şi contribuţii valorice ale savanţilor din Republica Moldova în dezvoltarea managementului educaţional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
977 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-02 21:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005.32(478) (1)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (196)
Activități manageriale (424)
SM ISO690:2012
ANDRIŢCHI, Viorica. Etape şi contribuţii valorice ale savanţilor din Republica Moldova în dezvoltarea managementului educaţional. In: Univers Pedagogic, 2011, nr. 3, pp. 86-92. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3 / 2011 / ISSN 1811-5470

Etape şi contribuţii valorice ale savanţilor din Republica Moldova în dezvoltarea managementului educaţional
CZU: 37.07:005.32(478)

Pag. 86-92

Andriţchi Viorica
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

Articolul prezintă o analiză a evoluţiei şi dezvoltării managementului educaţional în R. Moldova. Se argumentează că teoria şi practica managerială s-a dezvoltat conform/în contextul reformei, comportând un caracter coerent, logic şi corespunzător etapelor generale de dezvoltare a învăţământului. Se apreciază caracterul inovator şi semnificativ al unui şir de cercetări, efectuate de către savanţii din Republica Moldova, contribuţia investigaţională valoroasă a cărora a avansat managementul educaţional la o nouă treaptă de dezvoltare, facilitând implementarea eficace a direcţiilor prioritare a reformei în învăţământ şi producând schimbări esenţiale în mentalitatea cadrelor de conducere din învăţământ şi în perspectiva de abordare a acestui domeniu.

The article presents an analysis of the evolution and development of educational management in Moldova. It is argued that management theory and practice developed under / in the context of reform, involving a coherent character, logical and appropriate general education development stages. It is estimated character of many innovative and significant research carried out by scientists from the Republic of Moldova, investigational valuable contribution that has advanced to a new educational management stage of development, facilitating the effective implementation of priority directions in education reform and produces significant changes the mentality of the managers of education and perspective approach to this area.