Probleme generale ale formării şi dezvoltării competenţelor şcolare în domeniul ştiinţelor reale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1396 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-21 17:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1313)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
SM ISO690:2012
BOTGROS, Ion, FRANŢUZAN, Ludmila, BOCANCEA, Viorel, DONICI, Vladimir, GODOROJA, Rita, VELIŞCO, Nadejda, ŢÂMPĂU, Victor. Probleme generale ale formării şi dezvoltării competenţelor şcolare în domeniul ştiinţelor reale. In: Univers Pedagogic, 2011, nr. 1, pp. 29-36. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1 / 2011 / ISSN 1811-5470

Probleme generale ale formării şi dezvoltării competenţelor şcolare în domeniul ştiinţelor reale
CZU: 37.02

Pag. 29-36

Botgros Ion, Franţuzan Ludmila, Bocancea Viorel, Donici Vladimir, Godoroja Rita, Velişco Nadejda, Ţâmpău Victor
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 11 decembrie 2013


Rezumat

Acest articol reprezintă o sinteză a cercetării ştiinţifice realizate în perioada anilor 2006-2010 în cadrul Proiectului: „Probleme generale ale formării şi dezvoltării competenţelor şcolare în domeniul ştiinţelor reale”. Sunt argumentate ştiinţific conceptele: competenţă, competenţă şcolară, competenţă de cunoaştere ştiinţifică specifică disciplinelor din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe”, de asemenea este abordată metodologia de formare şi evaluare a competenţei şcolare. O analiză mai amplă a cercetării este prezentată în monografia: „Competenţa şcolară – un construct educaţional în dezvoltare”.

That article is a syntesis of scientific research carried out in the period of 2006-2010 jears in the framework of the project “The general problemes of formation and development of scholar competences in the field, of real sciences”. There are argued schentifically the concepts competence, scholar competence, competence of scientific cognition specifical for disciplines from curricular area “Mathimatics and Sciences”, also there is examinend the methodology of formation and assesswent of scholar competence. A more detailed analysis of research it is presented in the monography “The scholar competence an educative construct in the development”.