Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1006 54 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-23 11:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.2 (72) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
SM ISO690:2012 ŞLEAHTIŢCHI, Mihail. Situaţii perturbative în evaluarea lui homo studiosus. Efectul Halo. In: Univers Pedagogic, 2010, nr. 4, pp. 15-21. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4 / 2010 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013.2 | ||||||
Pag. 15-21 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Când vorbim despre evaluarea obiectivă a eficienţei educaţiei, este foarte important să evidenţiem necesitatea de a asigura un climat docimologic de o corectitudine şi imparţialitate supremă. Este bine cunoscut faptul că factorii ce generează un nivel scăzut de obiectivitate la aprecierea rezultatelor şcolare pot fi, mai întâi de toate, legate de personalitatea profesorului şi de cea a elevului. Dintre aceşti factori, efectul haloului este deosebit de proeminent. De vreme ce efectul haloului are o influenţă proastă asupra evaluării didactice, este extrem de important să se înveţe modalităţile practice de a-i „limita posibilităţile”. |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Şleahtiţchi, M.N.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Situaţii perturbative în evaluarea lui homo studiosus. Efectul Halo</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2010</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier> <subjects> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.013.2</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2010-11-01</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Când vorbim despre evaluarea obiectivă a eficienţei educaţiei, este foarte important să evidenţiem necesitatea de a asigura un climat docimologic de o corectitudine şi imparţialitate supremă. Este bine cunoscut faptul că factorii ce generează un nivel scăzut de obiectivitate la aprecierea rezultatelor şcolare pot fi, mai întâi de toate, legate de personalitatea profesorului şi de cea a elevului. Dintre aceşti factori, efectul haloului este deosebit de proeminent. De vreme ce efectul haloului are o influenţă proastă asupra evaluării didactice, este extrem de important să se înveţe modalităţile practice de a-i „limita posibilităţile”.</description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>Speaking about the objective evaluation of the efficiency of education, it is very important to point out the need to ensure a docimologic climate of maximal correctness and impartiality. It is well known that the factors that generate a low objectivity while appreciating school results can be first of all related to the teacher’s personality and that of the student. Out of all these factors the halo effect stands out. As the “halo” effect has a bad influence on the didactic evaluation, it is extremely important to learn the practical modalities in “limiting its possibilities”.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>