Axiologia educaţiei economice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
887 15
Ultima descărcare din IBN:
2022-10-05 13:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.032.5:33 (15)
Educație (14306)
Economie. Științe economice (9358)
SM ISO690:2012
GRIGOR, Ina. Axiologia educaţiei economice. In: Univers Pedagogic, 2010, nr. 3, pp. 41-47. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3 / 2010 / ISSN 1811-5470

Axiologia educaţiei economice
CZU: 37.032.5:33

Pag. 41-47

Grigor Ina
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

In the present article there are expressed following ideas: – the education in the economical spirit is a value determined by modern world challenges; – the teleology of economical education is essentially centered on values, and represents a values system deigned to be formed to the educated, there are the ideal, the purpose, the objectives, the standards, of this education dimensions; – the substantiation praxiological values of economical Education in perspective of proxiological chain of T. Kotarbinsky: – the systematization of praxiological values of economical Education from perspective curricula; – dimensional presentation, characteristics of economical Education axiological perspective.

În articolul de faţă sunt reliefate următoarele idei: – educaţia în spiritul economic este o valoare determinată de provocările lumii contemporane; – teleologia, conţinutul, metodologia şi epistemologia educaţiei economice sunt esenţial centrate pe valori şi reprezintă sisteme de valori proiectate a fi formate celui educat; – fundamentarea valorilor praxiologice ale Educaţiei economice din perspectiva lanţului praxiologic al lui T. Kotarbinsky, – sistematizarea valorilor praxiologice ale Educaţiei economice din perspectiva curriculară; – prezentarea dimensiunilor şi caracteristicilor Educaţiei economice din perspectiva axiologică.