Evoluţia comerţului exterior al Republicii Moldova în perioada postcriză
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1233 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 10:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.56(478) (8)
Comerț exterior. Comerț internațional (385)
SM ISO690:2012
NEGRUŢĂ, Alexandru, TĂBĂCARU, Ludmila, GRIBINCEA, Alexandru. Evoluţia comerţului exterior al Republicii Moldova în perioada postcriză. In: Economie şi Sociologie, 2012, nr. 2, pp. 53-60. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 2 / 2012 / ISSN 1857-4130

Evoluţia comerţului exterior al Republicii Moldova în perioada postcriză
CZU: 339.56(478)

Pag. 53-60

Negruţă Alexandru, Tăbăcaru Ludmila, Gribincea Alexandru
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

Comerţul exterior al Republicii Moldova, în perioada postcriză, a cunoscut o creştere spectaculoasă, marcând ritmuri înalte de sporire a volumului comercializat cu ţările membre ale CSI şi ale UE, precum şi alte ţări ale lumii. Creşterea exportului a fost condiţionată mai mult de diversificarea acestuia şi facilitarea accesului bunurilor şi serviciilor autohtone la pieţele externe. În prezent, se menţine dependenţa exportului de regimurile comerciale şi dezvoltarea economică ale ţărilor partenere prin fluxul de investiţii străine directe şi cerere, iar cea a importului – de volumul de remitenţe şi nivelul calităţii produselor important.

Moldova's foreign trade in post-crisis period, has increased dramatically, marking the highest rates of increase in sold volume to the CIS countries and the EU and other world’s countries. The export growth was conditioned more by its diversification, and facilitation of access to domestic goods and services to foreign markets. Currently, export dependence is maintained by trade regimes and economic development of partner countries through foreign direct investment flows and demand, the import – the volume of remittances and the quality of imported products.

Cuvinte-cheie
comerţ exterior, import, export,

parteneri, dinamică