La formation des compétences de communication argumentative
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
757 4
Ultima descărcare din IBN:
2020-10-02 21:56
SM ISO690:2012
GĂLUŞCĂ, Lilia. La formation des compétences de communication argumentative. In: La Francopolyphonie, 2012, nr. 2(7), pp. 343-351. ISSN 1857-1883.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
La Francopolyphonie
Numărul 2(7) / 2012 / ISSN 1857-1883

La formation des compétences de communication argumentative

Pag. 343-351

Găluşcă Lilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 decembrie 2013


Rezumat

The present paper approaches current issues in fully formation of an autonomous personality as it is the communication competences formation. Based on these premises of the time, in recent years, the Romanian language and literature curriculum proposes a change of emphasis - from the accumulation of knowledge and information on communication skills. Note that communicative competence is not identical with that knowledge or skills that a person holds about language and communication, but their mobilization, their practical implementation. We have insisted on argumentative communication, because the modern individual is always in the position to convince the other, to show something, to impose a viewpoint. We have elucidated the forms of the arguments, an argument's structure, which are the most effective techniques and training methods of argumentative communication skills.

Prezenta lucrare vine să abordeze o problemă actuală în formarea integrală a unei personalităţi autonome cum este formarea competenţelor de comunicare. Pornind de la aceste premize ale timpului, în ultimii ani, Curriculumul la limba şi literatura romană propune o schimbare a accentului de pe cunoştinţe şi acumularea de informaţii pe dezvoltarea competenţelor de comunicare. Se menţionează că competenţa de comunicare nu se identifică cu acele cunoştiinţe sau capacităţi, abilităţi pe care persoana le deţine despre limbaj şi comunicare, ci mobilizarea acestora, punerea lor în practică, în activitate. Am insistat asupra comunicării argumentative, doarece omul contemporan este mereu pus în situaţia de a convinge pe celălalt, de a demonstra ceva, de a impune un punct de vedere. Am elucidat care sunt formele argumentării, structura unui argument şi care sunt cele mai eficiente tehnici şi metode de formare a competenţelor de comunicare argumentativă.

Cuvinte-cheie
communication competence, communication techniques,

argumentative communication, reasoning and ways of reasoning, forms of argumentation.