Les valeurs de l’éducation humaniste aux cours de français dans la vision du curriculum modernisé moldave
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1438 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 14:47
SM ISO690:2012
GUŢU, Ion. Les valeurs de l’éducation humaniste aux cours de français dans la vision du curriculum modernisé moldave. In: La Francopolyphonie, 2012, nr. 1(7), pp. 253-261. ISSN 1857-1883.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
La Francopolyphonie
Numărul 1(7) / 2012 / ISSN 1857-1883

Les valeurs de l’éducation humaniste aux cours de français dans la vision du curriculum modernisé moldave

Pag. 253-261

Guţu Ion
 
Université d’Etat de Moldavie
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2013


Rezumat

We're living times of crisis. Is it really a financial, economic, social or a political one? Maybe it’s a crisis of humanistic values? Who should be responsible for the training of humanistic values? Certainly this noble mission has to be accomplished by the educational system. The formation of values, in addition to communicative, linguistic, discursive skills training, is a priority of the Moldavian educational system from its fist curricular experiences. However, their enrollment in a curriculum domain represents a conceptual and methodological problem, they not having a determined curricular area. The discrimination of the five curricular domains – communication, culture, connection, comparison and community – derived from the combination of American and European experiences, made possible the identification of certain types of competences according to specificities of each area. As a result, the humanistic education values are to be trained in each of the five curricular areas. The purpose of this article is to reveal their specific particularities in the teaching/learning process of the contemporary French language.

Trăim timpuri de criză. Este oare vorba despre o criză financiară, economică, socială, politică? Sau poate ar trebui să vorbim despre o criză a valorilor umaniste? Cine ar fi responsabil pentru formarea valorilor umaniste? Sigur că această nobilă misiune i-ar reveni mai ales sistemului educaţional. Pentru sistemul educaţional moldovenesc formarea valorilor a reprezentat încă de la primele experienţe curriculare o prioritate, pe lîngă formarea abilităţilor comunicative, lingvistice, discursive etc. Totuşi, încadrarea lor într-un anumit domeniu curricular constituia o problemă conceptuală şi metodologică, acestea neavînd un spaţiu curricular determinat. Odată cu discriminarea celor cinci domenii curriculare – comunicare, cultură, conexiune, comparaţie, comunitate, împrumutate din experienţa americană în combinaţie cu cea europeană, fiecare domeniu şi-a stabilit formarea unor tipuri anumite de competenţe în funcţie de specificul fiecărui domeniu. În consecinţă, valorile educaţiei umaniste sunt prevăzute a fi formate în cadrul domeniilor comunicării, culturii şi comunităţii, acest articol dezvăluind specificul lor în cazul predării/învăţăturii limbii franceze contemporane.

Cuvinte-cheie
Humanistic values, curriculum,

curricular areas, lingual competences, axiological competences