Examinarea mărcilor ce conţin elemente cu motive religioase (art 7 (1),j)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
641 2
Ultima descărcare din IBN:
2018-11-10 18:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
347.772(478) (17)
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1290)
SM ISO690:2012
COCIERU, Ludmila. Examinarea mărcilor ce conţin elemente cu motive religioase (art 7 (1),j). In: Intellectus, 2012, nr. 4, pp. 33-36. ISSN 1810-7079.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 4 / 2012 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Examinarea mărcilor ce conţin elemente cu motive religioase (art 7 (1),j)
CZU: 347.772(478)

Pag. 33-36

Cocieru Ludmila
 
Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala a Republicii Moldova (AGEPI)
 
 
Disponibil în IBN: 29 iulie 2013


Rezumat

Nu pot % protejate mărcile lipsite de caracter distinctiv, cele ce induc în eroare consumatorul cu privire la originea geogra% că, natura sau calitatea produselor și/sau serviciilor, mărcile ce contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, dar și cele ce con!in semne de înaltă valoare simbolică, din care fac parte și simbolurile religioase. Acceptarea saurefuzarea acestora din urmă în cadrul examinării, depinde de mai mul!i factori: prevederile legisla!iei, gradul de stilizare a simbolului religios, de produse- le și/sau serviciile pentru care se solicită protec!ia, dar și de convingerile religioase ale comunită!ii în care marca dorește să % e integrată. Prezenta lucrare tratează acest subiect în baza Legii Republicii Moldova privind protecția mărcilor prin prisma câtorva exemple din practica națională și cea a altor țări.

Registration shall not be permitted for trademarks which do not possess distinguishing capacity, those which may be confused by users in relation to their geographical origin, or the quality or nature of goods and/or services, trademarks contravening ordre public or morals and also those with major symbolic signi% cance, in particular religious symbols. Acceptance or rejection of the latter during the examination depends on several factors: legislation provisions, the degree of stylization of the religious symbol, products and/or services for which protection is sought, and the religious convictions of the community in which the trademark wants to be integrated. This paper deals with the subject based on the Law of Republic of Moldova on Protection of Trademarks through the prism of some examples from natonal practice and that of other countries.