Articolul precedent |
Articolul urmator |
48 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-08-04 10:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.1:794.1 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2731) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1793) |
SM ISO690:2012 AGACHE, Gheorghe, AUTOR, Nou. Importanța perspectivei acmeologice în procesul de învățare a șahului în școlile gimnaziale. In: Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern, Ed. 3, 15 februarie 2024, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Dapartamentul Sporturi de Lupte și Gimnastică al USEFS, 2024, Ediția 4, pp. 5-10. ISBN 978-9975-68-504-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern Ediția 4, 2024 |
||||||||
Conferința "Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern" 3, Chișinău, Moldova, 15 februarie 2024 | ||||||||
|
||||||||
CZU: 378.1:794.1 | ||||||||
Pag. 5-10 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
Acmeology brings an innovative perspective to education, emphasizing the diversity and uniqueness of each student. This approach encourages physical education and sport teachers to look beyond a standardized approach and adapt teaching strategies to align with individual student needs. By structuring chess lessons according to acmeological principals, teachers become facilitators of personalized learning, creating a conducive environment where each student can explore and develop their skills at their own pace and way. |
||||||||
Cuvinte-cheie Professional development, teacher, physical education, chess |
||||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Agache, G.</dc:creator> <dc:creator>Autor, N.</dc:creator> <dc:date>2024</dc:date> <dc:description xml:lang='en'><p>Acmeology brings an innovative perspective to education, emphasizing the diversity and uniqueness of each student. This approach encourages physical education and sport teachers to look beyond a standardized approach and adapt teaching strategies to align with individual student needs. By structuring chess lessons according to acmeological principals, teachers become facilitators of personalized learning, creating a conducive environment where each student can explore and develop their skills at their own pace and way.</p></dc:description> <dc:source>Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern (Ediția 4) 5-10</dc:source> <dc:subject>Professional development</dc:subject> <dc:subject>teacher</dc:subject> <dc:subject>physical education</dc:subject> <dc:subject>chess</dc:subject> <dc:title>Importanța perspectivei acmeologice în procesul de învățare a șahului în școlile gimnaziale</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>