Guvernarea electronică şi democraţia electronică – îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
934 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 15:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
351/354:004 (26)
Activități specifice administrației publice (1071)
Administrația de nivel inferior. Administrație locală. Administrație municipală. Autorități locale (2558)
Administrația de nivel mijlociu. Administrația regională. provincială. Organe administrative regionale (4055)
Administrația de nivel superior. Administrație centrală (5672)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4156)
SM ISO690:2012
CEBOTARU, Eugenia. Guvernarea electronică şi democraţia electronică – îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice. In: Administrarea Publică, 2012, nr. 4(76), pp. 73-76. ISSN 1813-8489.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 4(76) / 2012 / ISSN 1813-8489

Guvernarea electronică şi democraţia electronică – îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice
CZU: 351/354:004

Pag. 73-76

Cebotaru Eugenia
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

The chages that information society brings can be widely seen in the middle of inter-human and social relationships, and also in the relations framework between the citizens of one country and their representants: government, parliament, central and local public institutions. The information flows and most of the public servicies can be easily used in an electronic format, reducing the cost of the resources involved in the present in their realisation and the bureaucracy encountered in those type of relations. The current article describes the facts that generated the e-government and the main types of e-government.