O nouă metodologie didactică ce facilitează corelaţia student–cunoştinţe
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
682 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-18 13:37
SM ISO690:2012
BOGHIU, Zinaida. O nouă metodologie didactică ce facilitează corelaţia student–cunoştinţe . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2011, nr. 9(49), pp. 178-183. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(49) / 2011 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

O nouă metodologie didactică ce facilitează corelaţia student–cunoştinţe

Pag. 178-183

Boghiu Zinaida
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

This article examines the teaching methodology AMLEUL It defines three forms of effective learning most relevant to the faculties of physics, generally, and for the optional course of electromagnetism, particularly, and examines the basics of these methods: active learning, interactive collaboration and cooperation. We select just these methods for our article because these are the best methods, and all strategies involving these methods, which develop the skills as communication, critical thinking, autonomous learning which will serve the students for their social integration after completion of undergraduate studies.