Monitorizarea în contextul autoreglării academice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
663 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 16:48
SM ISO690:2012
FOCŞA-SEMIONOV, Svetlana. Monitorizarea în contextul autoreglării academice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2011, nr. 9(49), pp. 77-83. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(49) / 2011 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Monitorizarea în contextul autoreglării academice

Pag. 77-83

Focşa-Semionov Svetlana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

The purpose of the present article is the reasoning approach: self-monitoring and self-control capacities provide the student's academic independence and quality of the learner-centered education. In this sense, we present a framework for understanding the concept of "monitoring learning" as a general term and as essential process of self-regulated learning. In particular, corollary monitoring differentiated terms are: self-monitoring, evaluation / self-evaluation, feedback / selffeedback, goals, and their operating mechanisms in academic learning.