Valenţele dezvoltării comportamentale (psihosociale) a preşcolarilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
891 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 12:10
SM ISO690:2012
CEMORTAN, Stela. Valenţele dezvoltării comportamentale (psihosociale) a preşcolarilor . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2011, nr. 9(49), pp. 44-47. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(49) / 2011 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Valenţele dezvoltării comportamentale (psihosociale) a preşcolarilor

Pag. 44-47

Cemortan Stela
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

The three directions in the development of the personality of the child. Are highlighted. Highlighting the main direction of psychosocial development, the author mentions its dependence on biological and cognitive directions. The author of the psycho-social development underlines the icon on the right, more can be named and behavioral development, because it involves the formation of basic behaviors, including performances in the quality of personal properties, life skills and social activity.