Conceptul managementului strategic în economia de piaţă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
891 65
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 22:07
SM ISO690:2012
OLENIUC, Maria. Conceptul managementului strategic în economia de piaţă. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2011, nr. 2(42), pp. 166-169. ISSN 1857-2073.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 2(42) / 2011 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Conceptul managementului strategic în economia de piaţă

Pag. 166-169

Oleniuc Maria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 29 iulie 2013


Rezumat

Strategic management is more than business strategy. Strategic management is one means of modern management, focusing on changes and amendments to be made within the enterprise and its interaction with the environment in which they operate, to avoid situations in which goods and services provided by the organizers entire activity to become outdated, inconsistent in relation to chronic changes. Strategic management requires the adoption and implementation decisions necessary to implement the strategy adopted.