Implicaţii pedagogice ale funcţionalismului Durkheimian
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
845 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 13:04
SM ISO690:2012
PETRESCU, Ana-Maria. Implicaţii pedagogice ale funcţionalismului Durkheimian. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2010, nr. 9(39), pp. 124-128. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(39) / 2010 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Implicaţii pedagogice ale funcţionalismului Durkheimian

Pag. 124-128

Petrescu Ana-Maria
 
Universitatea Valahia din Târgoviste
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

Pedagogical work of Emil Durkheim is considered by some authors as "the legitimate daughter of his sociology" is still a valuable source of inspiration for theory and educational practice. Considered, rightly, the founding father of sociology Durkheim structured education in the context of his sociological work postulates a series of rules, in unequivocal terms, in the context of contemporary educational systems.