Rolul disciplinelor Catedrei de știinţe filosofice şi economice în formarea viitorilor pedagogi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1170 8
Ultima descărcare din IBN:
2022-05-24 09:44
SM ISO690:2012
ROŞCA, Sergiu. Rolul disciplinelor Catedrei de știinţe filosofice şi economice în formarea viitorilor pedagogi. In: Revistă de știinţe socioumane , 2012, nr. 3(22), pp. 15-19. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(22) / 2012 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Rolul disciplinelor Catedrei de știinţe filosofice şi economice în formarea viitorilor pedagogi

Pag. 15-19

Roşca Sergiu
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 noiembrie 2013


Rezumat

The high school, the process of coaching graduated specialists has always been and is a central problem in any state and society. During his/her universiy studies the future graduated specialist should gain the necessary set of theoretical and practical competences. The social sciences, including philosophy, politics and economics, pursue the goal to develop the learners qualities indispensable to a specialist in human interrelations. This article analyses the role of the disciplines of the chair of philosophy and economics in the formation of future teachers.

Cuvinte-cheie
theoretical and practical competences, the learners qualities, a specialist in human interrelations, the disciplines of the chair of philosophy and economics