Valorificarea noilor educaţii în învăţământul primar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2042 270
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-10 17:29
SM ISO690:2012
GARŞTEA, Nina. Valorificarea noilor educaţii în învăţământul primar. In: Revistă de știinţe socioumane , 2012, nr. 2(21), pp. 70-78. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(21) / 2012 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Valorificarea noilor educaţii în învăţământul primar

Pag. 70-78

Garştea Nina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

The article tackles a modern field of education – new education. It iscentred in there alm of university education. Theories and concepts were considered that led to the evaluation of axiology of new systems of education, including their substance and teleology, in order to develop in teachers professional psycho-pedagogical abilities. These corner-stones were: considering of new education as remedies for the problems of contemporary world; discrimination of new education as teleological and axiological sources for an interaction between general culture and professionalone – an interaction.

Dezideratele învăţământului modern presupun existenţa unor cadre didactice bine pregătite, care posedă atât cultură generală, cât şi o cultură profesională şi competenţe de cercetare. O formare profesională realizată în perspectivă culturală nu poate decât să intensifice toate aceste calităţi. Valorile curriculare sunt raportate la schimbările din societate. Astfel, pregătirea şi perfecţionarea profesională a cadrelor didactice reprezintă doar o provocare pentru o formare şi dezvoltare profesională continuă pe parcursul întregii vieţi. Condiţia primordială a existenţei umane este îmbunătăţirea, desăvârşirea propriei sale condiţii şi această afirmație este valabilă în mod special pentru profesiile pedagogice, deoarece scopul educaţiei, esenţa ei este modificarea fiinţei copilului, elevului, studentului, deci a celui educat.

Cuvinte-cheie
educaţie, noile educații, problematica lumii contemporane, competenţe profesionale, învăţământ primar