Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
889 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-04 14:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
377.1:331 (2) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273) |
Muncă. Relații de muncă. Economia muncii. Organizarea muncii (1074) |
SM ISO690:2012 TOMŞA, Aurelia, MIDARI, Veronica. Învăţământul vocaţional: Provocări şi posibilităţi de redresare
. In: Economica, 2012, nr. 3(81), pp. 62-68. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 3(81) / 2012 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
CZU: 377.1:331 | ||||||
Pag. 62-68 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Conform Raportului de Analiză a constrângerilor în creşterea economică din 2010,”capitalul uman este şi rămâne a fi principala resursă care oferă un avantaj comparativ Republicii Moldova”. În afară de aceasta se consideră că în Republica Moldova este forţă de muncă multă, calificată şi ieftină. Cât de fondată este această părere, care este situaţia în realitate? În proporţie de 67% angajatorii consideră că tinerii muncitori şi specialiştii angajaţi după absolvire nu corespund cerinţelor profesionale. Necorelarea cantitativă se referă la faptul că numărul de absolvenţi calificaţi, pe domenii şi specializări, nu reflectă nevoile reale ale economiei, iar aspectul calitativ se referă la gradul redus de satisfacţie manifestat de angajatori cu privire la competenţele absolvenţilor învăţământului secundar profesional. Cauzele necorespunderii forţei de muncă formate în învăţământul secundar profesional cerinţelor şi rigorilor pieţii comportă un caracter dublu: de ordin economic şi de ordin educaţional. Reieşind din situaţia curentă, se impune
necesitatea realizării anumitor măsuri. Aceste măsuri se centrează pe consolidarea dialogului social între sistemul
educaţional şi lumea afacerilor, redresarea situaţiei în
cadrul învăţământului vocaţional tehnic în baza unei strânse interacţiuni cu agenţii economici, implementarea măsurilor de reformare a învăţământului profesional legate de standardele educaţionale, curriculă, practica de producere, precum şi de modul de administrare a resurselor umane, materiale, financiare. |
||||||
|