Dimensiunea spiritual-religioasă a activităţii mediatice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
906 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-07 17:17
SM ISO690:2012
MORARU, Victor, PALOŞAN, Florin. Dimensiunea spiritual-religioasă a activităţii mediatice. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2012, nr. 2(159), pp. 166-176. ISSN 1957-2294.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 2(159) / 2012 / ISSN 1957-2294

Dimensiunea spiritual-religioasă a activităţii mediatice

Pag. 166-176

Moraru Victor, Paloşan Florin
 
Institutul Integrare Europeană şi Ştiinţe Politice al AȘM
 
 
Disponibil în IBN: 7 noiembrie 2013


Rezumat

The following article focuses on one aspect of the media, which is its spiritual or religious side. The media is in a special position of power over the masses holding different persuasion techniques. Starting from here the article describes the importance the accountability of the media when it comes to inform and teach the people about the positive and Christian values and the importance of their preservation. Through its instruments the media reach can touch every single person, should it take the mission to show the Christian values and the way of a continuous spiritual search.