Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-02 16:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[780.8:780.641.6]:781.68 (1) |
Muzică (1716) |
![]() MALCOCI, Ion. Tehnici noi de interpretare în Faux-bourdon pentru nai solo de Daan Manneke. In: CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 1, 9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 67-73. ISBN 979-0-3481-0105-7. DOI: 10.55383/ca.09 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare 2023 | |||||
Conferința "Cultura și arta: cercetare, valorificare, promovare" 1, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2022 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.55383/ca.09 | |||||
CZU: [780.8:780.641.6]:781.68 | |||||
Pag. 67-73 | |||||
|
|||||
![]() |
|||||
Rezumat | |||||
Articolul se referă la piesa pentru nai solo mai puțin cunoscută la noi, a compozitorului olandez Daan Manneke, scrisă în anul 1997, în perioada când acest instrument se bucura de o mare popularitate în țările Occidentale. Autorul prezintă o analiză interpretativă a acestei creații, din perspectiva utilizării unor tehnici noi, inovative pentru arta naiului românesc contemporan, ce reprezintă date despre istoria apariției acestei creații în contextul cultural și muzical european, ca exemplu: diverse tratări interpretative ca, interpretarea la nai a două voci concomitent și a unor noi efecte muzicale, în varianta interpretativă a naistului olandez Matthijs Koene ș.a. Apariția unei creații pentru nai nu este întâmplătoare în această țară, întrucât naiul a devenit un instrument foarte îndrăgit în Olanda, în prezent la Conservatorul din Amsterdam activând o clasă de nai. De asemenea, și creația lui Daan Manneke se deosebește prin faptul că artistul abordează un șir întreg de instrumente tradiționale. |
|||||
Cuvinte-cheie artă de interpretare, nai, Faux-Bourdon, Daan Manneke, tehnici inovative, performance art, Pan flute, Faux-Bourdon, Daan Manneke, innovative techniques |
|||||
|