Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
358 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-08-06 22:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (516) |
Organizarea instruirii (570) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Evaluarea cu cartea deschisă: analiza SWOT . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 2-3(138-139), pp. 27-31. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7974351 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||||||
Numărul 2-3(138-139) / 2023 / ISSN 1810-6455 | |||||||||
|
|||||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7974351 | |||||||||
CZU: 37.091 | |||||||||
Pag. 27-31 | |||||||||
|
|||||||||
Descarcă PDF | |||||||||
Rezumat | |||||||||
Articolul este dedicat unei strategii de evaluare puţin populare, deocamdată, dar foarte eficiente atunci când obiectivul evaluatorului este testarea competenţelor, mai ales a competenţei de a şti să înveţi. Sunt evidenţiate, în tehnica analizei SWOT, factorii interni – avantajele (punctele tari), dezavantajele (punctele slabe) – şi factorii externi – oportunităţile, temerile (ameninţările) – ai opţiunii cadrului didactic pentru o asemenea evaluare. Aceeaşi problemă este privită şi din perspectiva elevului sau a studentului căruia i se propune să se pregătească şi să se orienteze spre evaluarea cu acces la surse. Se recomandă atât discutarea prealabilă a metodologiei, cât şi rodarea strategiei respective în procesul de învăţare şi evaluare formativă, înainte de a o promova ca evaluare sumativă, se aduc exemple de sarcini şi itemi, sunt reperate momentele care ţin de organizarea şi desfăşurarea evaluării. Cadrul didactic interesat va putea recurge la evaluarea cu cartea deschisă dacă propriile sale idei din coloana stângă a cadranului SWOT vor prevala asupra celor din coloana dreaptă. |
|||||||||
Cuvinte-cheie evaluare formativă, evaluare sumativă, evaluare cu cartea deschisă, analiza SWOT, sarcini didactice, itemi, formative assessment, summative assessment, open-book assessment, SWOT analysis, didactic tasks, items |
|||||||||
|