Evaluarea cu cartea deschisă: analiza SWOT
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
358 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-08-06 22:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (516)
Organizarea instruirii (570)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Evaluarea cu cartea deschisă: analiza SWOT . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 2-3(138-139), pp. 27-31. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7974351
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(138-139) / 2023 / ISSN 1810-6455

Evaluarea cu cartea deschisă: analiza SWOT

Open-Book Assessment: a SWOT Analysis

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7974351
CZU: 37.091

Pag. 27-31

Cartaleanu Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 6 iunie 2023


Rezumat

Articolul este dedicat unei strategii de evaluare puţin populare, deocamdată, dar foarte eficiente atunci când obiectivul evaluatorului este testarea competenţelor, mai ales a competenţei de a şti să înveţi. Sunt evidenţiate, în tehnica analizei SWOT, factorii interni – avantajele (punctele tari), dezavantajele (punctele slabe) – şi factorii externi – oportunităţile, temerile (ameninţările) – ai opţiunii cadrului didactic pentru o asemenea evaluare. Aceeaşi problemă este privită şi din perspectiva elevului sau a studentului căruia i se propune să se pregătească şi să se orienteze spre evaluarea cu acces la surse. Se recomandă atât discutarea prealabilă a metodologiei, cât şi rodarea strategiei respective în procesul de învăţare şi evaluare formativă, înainte de a o promova ca evaluare sumativă, se aduc exemple de sarcini şi itemi, sunt reperate momentele care ţin de organizarea şi desfăşurarea evaluării. Cadrul didactic interesat va putea recurge la evaluarea cu cartea deschisă dacă propriile sale idei din coloana stângă a cadranului SWOT vor prevala asupra celor din coloana dreaptă.

The article focuses on an assessment strategy that is not very popular at the moment, despite being most efficient when the assessor’s goal is to test competences, in particular the ‘learning to learn’ competence. By applying the SWOT analysis technique we highlight the internal factors that may cause an educator to opt for such an assessment strategy – the advantages (strong points) and the disadvantages (weak points) – as well as the external factors: the opportunities and the threats. We then examine the same issue from the viewpoint of the school or university/college student who was told to prepare for assessment while expecting to be able to access sources. We suggest that the teacher discusses this methodology with the students in advance and practices the actual strategy during learning and in formative assessment before applying it for summative assessment. Examples of tasks and items are offered, along with key organizing points. The interested educator may apply open-book assessment if their own ideas from the left column of the SWOT square prevail over those from the right column.

Cuvinte-cheie
evaluare formativă, evaluare sumativă, evaluare cu cartea deschisă, analiza SWOT, sarcini didactice, itemi,

formative assessment, summative assessment, open-book assessment, SWOT analysis, didactic tasks, items