Articolul precedent |
Articolul urmator |
196 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-10 09:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.7+316.62 (1) |
Psihologie (3368) |
Psihologie socială (960) |
SM ISO690:2012 COMAN, Liliana. Personalitatea individului privită prin corelația dintre conceptele de „socializare” și „educație”. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 333-340. ISBN 978-9975-46-732-2.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023 | ||||||
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :" 1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.7+316.62 | ||||||
Pag. 333-340 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În urmă cu un deceniu, doar specialiştii din domeniul sociologiei şi psihologiei sociale operau cu conceptul de „socializare”, iar pedagogia descria toate mecanismele de formare a personalităţii prin categoria „educaţie”. Acum, în numeroase lucrări pedagogice, totul este aranjat cu „exact viceversa”: unii autori, cu entuziasmul „pionierilor”, pur și simplu desființează educația și declară tot ceea ce anterior era legat de socializare, parcă de dragul unei anumite mode, ei exclud definițiile familiare și ușor de înțeles în pedagogie, nu adaugă un nou sens științific; alții consideră educația morală și civică ca fiind socializare și încearcă să rezolve cea mai dificilă problemă a schimbării valorilor de viață și a imperativelor morale în societatea noastră prin intermediul socializării; însă alții numesc socializare toate influențele spontane, neechipate din punct de vedere pedagogic asupra copilului și, prin urmare, o scot din sfera disciplinei pedagogice. |
||||||
Cuvinte-cheie socializarea, educaţia, procesul de socializare a copilului, formarea și dezvoltarea lui, mediul social, formarea caracterului, comportamentului, personalității., socializarea, educația, procesul de socializare a copilului, formarea și dezvoltarea lui, mediul social, formarea caracterului, comportamentului, personalității. |
||||||
|