Investiţiile - suport în dezvoltarea competitivităţii în condiţiile globalizării
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
227 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 12:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
330.322.011 (8)
Dinamica economică. Circuit economic (436)
SM ISO690:2012
BELOSTECINIC, Grigore. Investiţiile - suport în dezvoltarea competitivităţii în condiţiile globalizării. In: Rolul investiţiilor în dezvoltarea economiei digitale în contextul globalizării financiare, Ed. 3, 22-23 decembrie 2016, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2016, Ediția 3, pp. 14-20.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Rolul investiţiilor în dezvoltarea economiei digitale în contextul globalizării financiare
Ediția 3, 2016
Conferința "Rolul investiţiilor în dezvoltarea economiei digitale în contextul globalizării financiare"
3, Chişinău, Moldova, 22-23 decembrie 2016

Investiţiile - suport în dezvoltarea competitivităţii în condiţiile globalizării

CZU: 330.322.011
JEL: E22, F21, G15, G38, O16

Pag. 14-20

Belostecinic Grigore
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 martie 2023


Rezumat

Unul din locurile centrale în analiza activităţii economice îl ocupă, actualmente, problematica competitivităţii, fapt determinat de amplificarea, în ultimele decenii, a concurenţei la nivel local şi global, drept consecinţă a fenomenul globalizării, internaţionalizării afacerilor, creşterii interdependenţii dintre state, integrării economice la nivel regional, european sau chiar mondial. În situaţia în care şi resursele investiţionale sunt limitate, concurenţa pentru atragerea acestora devine tot mai dură, Republica Moldova înregistrând intrări anuale de capital sub formă de investiţii străine directe destul de modeste în comparaţie cu alte state europene, iar fără aceasta nu ne putem aştepta la o creştere economică durabilă. În acest context, în lucrare se pune accentul pe necesitatea unei politici mai liberale şi proactive în atragerea investiţiilor străine directe, îmbinate cu acţiuni de marketing direct către investitorii ţintă, şi direcţionarea acestora spre sectoarele economiei naţionale orientate spre export.

Cuvinte-cheie
globalizare, internationalizare, competitivitate, factori determinanţi ai competitivităţii, investiţii, atractivitate investiţională, climat investitional