Realizarea interesului superior al copilului prin prisma principiului abordării realiste a sistemului de educație
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
179 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.733-053.2 (4)
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (929)
SM ISO690:2012
NICHITA, Rodica. Realizarea interesului superior al copilului prin prisma principiului abordării realiste a sistemului de educație. In: Interesul superior al copilului: abordare socio-culturală, normativă și jurisprudențială, Ed. Volumul II, 30 septembrie - 1 octombrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Volumul II, pp. 205-211. ISBN 978-9975-62-504-3. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7655760
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interesul superior al copilului: abordare socio-culturală, normativă și jurisprudențială
Volumul II, 2022
Conferința "Interesul superior al copilului: "
Volumul II, Chişinău, Moldova, 30 septembrie - 1 octombrie 2022

Realizarea interesului superior al copilului prin prisma principiului abordării realiste a sistemului de educație

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7655760
CZU: 342.733-053.2

Pag. 205-211

Nichita Rodica
 
 
 
Disponibil în IBN: 21 martie 2023


Rezumat

Education has an essential, universal, and eternal function of society. There is no society without education. Education is an aspect of social practice and is closely related to work, to the production of material and spiritual goods, which are defining features of man. Through work an individual or a human group creates the material and spiritual goods necessary for their existence. Thus, since man and work appeared on Earth, education also appeared. If work is a permanent social category, means that education also has a permanent character. Just as there can be no society without work, so there can be no society without education. Education does not propose external goals to the human being, but pursues its full realization, its full development along the lines of native dispositions, along the lines of society's requirements. Moreover, education challenges the individual to develop himself, through his own effort.

Cuvinte-cheie
principle, child, education, interest, right, freedom