„Subteranele” Chișinăului în publicistica lui Geo Bogza și Al. Robot
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
62 0
SM ISO690:2012
VRABIE, Diana. „Subteranele” Chișinăului în publicistica lui Geo Bogza și Al. Robot. In: Identităţile ChişinăuluiOraşul subteran. Ediția a VI-a, 24-25 octombrie 2019, Chişinău. Chişinău: Tipografia „Bons Ofices”, 2019, pp. 189-193.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Identităţile Chişinăului
Ediția a VI-a, 2019
Conferința "Identităţile Chişinăului: oraşul subteran"
Ediția a VI-a, Chişinău, Moldova, 24-25 octombrie 2019

„Subteranele” Chișinăului în publicistica lui Geo Bogza și Al. Robot

The “subterraneans” of Chisinau in the works of Geo Bogza and Al. Robot


Pag. 189-193

Vrabie Diana123
 
1 Academia de Studii Economice din Moldova,
2 Institutul de Filologie al AŞM,
3 Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 19 martie 2023


Rezumat

In this article, we shall research the “undergrounds” of Chisinau, in terms of mysteries, legends and myths that hidden Chisinau preserves, the way these are depicted in the picturesque reportages of two famous journalists of their time, geo Bogza and Al. Robot. They discovered the hidden face of Chisinau, noticeable in the outskirts and the market, in the “eagles of Chisinau misery” and its mysteries, contributing to completing the heteroclitic image of interwar Chisinau. Both journalists disclose unique features of Chisinau, opting for the aesthetics of the ugly, thus obtaining both shocking and picturesque effects.

Cuvinte-cheie
undergrounds, imagology, subjectivity, documentary, reportage