Om. Mască. Marionetă. Actorul în secolul XXI
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
880 12
Ultima descărcare din IBN:
2022-01-26 19:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.071.2.028 (19)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
CIOFU, Anca-Mihaela. Om. Mască. Marionetă. Actorul în secolul XXI. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 2(29), pp. 154-158. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(29) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Om. Mască. Marionetă. Actorul în secolul XXI
CZU: 792.071.2.028

Pag. 154-158

Ciofu Anca-Mihaela
 
Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

În formarea studenţilor – viitori actori și mânuitori, artiști ai secolului XXI, teatrul antic grec ocupă un rol important: în el comunică, prin intermediul tragicului, trecutul și prezentul. Astfel, el conţine o actualitate fundamentală, proprie oricărei epoci care suferă dezechilibru, transformări, războaie, migraţii, moarte, într-un cuvânt – disperare – sentiment existenţial fundamental care aparţine condiţiei tragice a omului. În reprezentarea umanului, masca și marioneta sunt niște substitute tragice și magice, acuzând condiţia omului: el este fie o marionetă în faţa destinului, fie, atunci când se înalţă, descoperă că poartă o mască tragică, una care îi dublează propriul chip, despărţindu-l de sine și de ceilalţi. Spectacolul-atelier are un sens dublu: căutarea de noi mijloace și, în același timp, antrenarea studenţilor, prin intermediul acestor căutări, în lucrul cu vocea, cuvintele, corpul, precum și cu mijloace specifice – masca și marioneta.

In the teaching process of future actors and puppeteers – 21st century artists – the study of the Ancient Greek Theatre is essential, because through it the past meets the present by means of the tragic. It contains, therefore, a fundamental actuality characteristic of every period of inequities, transformations, wars, migrations, death, in short – despair, the basic feeling that defines the human tragic condition. In the representation of the human being the mask and the marionette are tragic and, at the same time, magic substitutes that underline the human condition. Humanity is either a puppet handled by Destiny or a superior being that reveals himself as a tragic mask wearer that doubles his own face and separates him from himself and from the others. Our workshop performance has two goals: to search for new means and, at the same time, to train the student to find new voices, words, body movements and work with the specific means, the mask and the marionette.

Cuvinte-cheie
actor, mască,

marionetă, teatrul antic grec